Sigtet LTF-leder forsøgt myrdet af AK81

Tilbage i 2009 forsøgte folk fra Hells Angels at komme en af de tre narkosigtede bandemedlemmer, den 24-årige AA, til livs, men han overlevede drabsforsøget i sin kiosk i det vestlige København.

Syv skud mod kioskFolkene fra Hells Angels mente, at den 24-årige AA var en ledende skikkelse hos dødsfjenderne fra Blågårds Plads, og at han bevægede sig ind på rockernes område ved at åbne en kiosk på Vesterbro i Købehavn.
Der blev derfor affyret en skudsalve på mindst syv skud mod kiosken.
24-årige AA var dog ikke til stede i sin forretning, men hans ven, der passede kiosken, blev såret af skuddene og fik efterfølgende amputeret underbenet.
Manden, der skød kioskbestyreren, er bedre kendt under initialerne MFP eller som Kronvidnet i den store rockersag.

Sandberg udpeget som bagmandHan udpegede under den store rockersag blandt andet den tidligere HA- og den nuværende Bandidos-rocker, Brian Sandberg, som en af bagmændene til drabsforsøget, og manden der beordrede det, men landsretten har frikendt Brian Sandberg for denne anklage.
MFP fortalte også under den store rockersag om, hvordan han skød kioskpasseren, som han godt var klar over ikke var det planlagte mål.
- Han spærrer øjnene op, og jeg tager fat med begge hænder på pistolen. Idet jeg har sigtet på ham, lukker jeg øjnene og trykker af med fuld skrue på aftrækkeren. Braget fra pistolen - jeg kan stadig huske det, som var det i går. Da jeg åbner øjnene igen, så ser jeg, at manden han er faldet til jorden, ik'? Jeg kan nærmest kun se hovedet af ham, som peger ud fra skrivebordet. Det virker ikke, som om at der er liv i ham, så jeg stormer for fulde gardiner ud af kiosken, fortalte han.
Ude foran kiosken holdt et andet AK81-medlem, Nick Leon Hansen, klar i en flugtbil.
Nick Leon Hansen fik i 2011 15 års fængsel for drabsforsøget plus et andet mordforsøg på Nørrebro i København i 2009, mens kronvidnet MFP fik 12 år for dette og fire andre drabsforsøg. Nick Leon Hansen blev senere frifundet vedrørende forhold i det ene mordforsøg og fik nedsat sin straf til 11 år ved Østre Landsret.

Comments