TBM Scandinavia



Den 1.ste September i år, er det præcis fem år siden, at jeg og 26 andre tidligere bande- og rockermedlemmer i Danmark besluttede os for, at stifte Foreningen TBM (Tidligere Bandemedlemmer), og den 24. Januar 2010 trådte Foreningen TBM officielt frem i lyset, da Jyllands-Posten skrev den første artikel om TBM med overskriften - "tidligere rocker hjælper Justitsminister Brian Mikkelsen i bandekrigen".

Dengang vi stiftede Foreningen TBM var der ingen af os, som på nogen måder havde forestillet os hvad TBM skulle ende op med at blive, og ingen af os kan i dag påstå, at det TBM i dag er, der er det vi havde forestillet os det skulle blive.

TBM begyndte i Danmark med 27 personer, men tæller i dag snart 5 år efter begyndelsen mere end 600 personer i hele Scandinavien. Det er ikke kun personer, der på hver sin måde har haft tilknytning til det Scandinaviske bande- og rockermiljø, men også tidligere udsendte soldater, m.fl.

Alle har de fundet nyt netværk og ro igennem TBM, for det er lige det TBM handler om - en frisk start! TBM er ikke nogen form for klub, men et socialt fællesskab, hvor ingen er mere eller mindre end andre, men hvor vi alle hjælper hinanden med de ting hver enkelt person har brug for hjælp til.

I snart fem år har Foreningen TBM kunne klare sig uden nogen former for økonomisk hjælp fra det offentlige, men har ved hjælp fra donationer og andre venlige sjæle kunne udføre det arbejde, som i dag har resulteret i, at TBM også har kunne etablere sig i Norge og Sverige- (TBM Norway og TBM Sweden) under det som i dag hedder TBM Scandinavia.

I 2015 er det meningen, at alt TBM arbejde skal foregå igennem TBM Scandinavia, og der arbejdes allerede nu på at finde ud af om selve TBM Scandinavia skal ligge i Oslo eller Stockholm, og der vil i den forbindelse så ligeledes blive lavet en ny fælles hjemmeside, som vil være på Dansk, Norsk, Svensk og Engelsk.

Som talsmand for TBM Scandinavia har det for mig personligt været en stor fornøjelse, at se hvor godt man i Norge og Sverige har taget i mod TBM, og specielt Norge har min største respekt, for her er der en del erhvervsfolk, som har udvist stor interesse i, at ville hjælpe og støtte TBM Scandinavia økonomisk i arbejdet med, at hjælpe Scandinaviske bande- og rockermedlemmer ud af miljøet.

For få dage siden blev jeg kontaktet af gode venner til TBM Norway, som fortalte mig, at man til februar næste år vil lave et arrangement for flere norske erhvervsfolk, m.fl., hvor jeg på vegne af TBM Scandinavia skal fortælle om foreningens arbejde og efter sigende vil modtage en gavecheck til foreningens arbejde på 100.000 norske kroner eller mere. Det har for alle i TBM været hårde fem år, og alle os som arbejder frivilligt i foreningen har kæmpet mange kampe, som uden gode venners hjælp aldrig kunne være vundet - så at modtage sådan en besked, det er noget som varmer i alle os TBMérs hjerter.

Derfor vil jeg godt takke alle dem, som har troet på os, og stadigvæk viser os deres tillid for det arbejde vi udfører - og jeg vil også gerne takke de Scandinaviske politikere, journalister og erhvervsfolk, som har fulgt og støttet TBM siden vi begyndte vores rejse tilbage fra september 2009.

TBM er en stor familie, som består af det alle familier består af - brødre og søstre, og TBM er for mig personlit den familie jeg aldrig har haft, og de brødre og søstre jeg aldrig fik - og jeg er stolt af, at være en del af denne store Scandinaviske familie.

Bedste bandefrie hilsner

Michael Green
Talsmand, TBM Scandinavia

Comments