Sass: Jeg har aldrig følt mig truet


Sass: Jeg har aldrig følt mig truet

Hvad skulle jeg bruge en bodyguard til, spørger S-gruppeformanden.
Henrik Sass Larsen (S) har netop offentliggjort det notat fra PET, som var årsagen til, at han i sin tid ikke blev sikkerhedsgodkendt.
Heraf fremgår det, at Socialdemokraternes gruppeformand ifølge Politiets Efterretningstjeneste ved mindst en lejlighed benyttede et ledende rockermedlem som bodyguard.
Til TV2 Nyhederne siger hovedpersonen, der efter alt at dømme gik glip af en ministerpost pga. den manglende sikkerhedsgodkendelse, at han aldrig har haft brug for en bodyguard.
"Jeg har ikke på noget som helst tidspunkt følt mig truet af nogle mennesker, så derfor har jeg aldrig nogensinde haft behov for, at der var nogen, som beskyttede mig."

Vil ikke være minister

Til TV-Avisen på DR sagde Henrik Sass Larsen desuden, at selvom årsagen til den manglende sikkerhedsgodkendelse nu er blevet kendt af offentligheden, så betyder det ikke, at han gerne vil være minister.
"Nu er jeg gruppeformand, og det vil jeg gerne have så meget succes med som muligt," sagde han.

Comments