Skip to main content


- UTSATT FOR KOMPLOTT:  Thore Henki Holm Hansen melder seg for politiet i USA for å renvaske seg for det han mener er uriktige anklager. Foto: Lars EIvind Bones
- UTSATT FOR KOMPLOTT: Thore Henki Holm Hansen melder seg for politiet i USA for å renvaske seg for det han mener er uriktige anklager. Foto: Lars EIvind Bones

Eks-Outlaws sjef melder seg for amerikansk politi mandag

Vil renvaske seg for anklager. - Jeg lander 

i Miami klokka 9.25.



(Dagbladet): I 2004 kom den tidligere lederen av MC klubben Outlaws Thore Henki Holm Hansen hjem etter å ha sonet en sju år lang narkotikadom i USA. 

Nå vil han tilbake for å renvaske seg. Han mener dommen var et forsøk fra CIA på å skjule sin egen lyssky virksomhet. 

- Jeg lander i Miami klokka 9.25 mandag morgen. Da drar jeg rett til US Marsals for å melde meg. Det er påkrev for å få saken min åpnet, sier Hansen til Dagbladet lørdag kveld. 

Når han melder er han sikker på at han kommer til å bli pågrepet. 

- De har ikke noe valg. Men jeg må melde meg for å kunne renvaske meg og stille dem til ansvar for 7 års fengsling på en blank løgn, sier Hansen. 

-Lurt av CIA

Dommen Hansen vil ha seg renvasket fra stammer fra 1981. Hansen hevder selv at han var under et betalt oppdrag fra CIA. 

Til TV2 har han tidligere fortalt at han skulle bistå president Carter og CIA i å styrte diktatoren på Haiti, «Baby-Doc».

- De kom til meg fordi jeg nylig hadde kjøpt en øy i Bahamas og de ville bruke den som treningsleir, sier Hansen. 

Ifølge Hansen gikk noe galt og leiren ble avslørt. For å tåkelegge operasjonen hevder han at han ble utsatt for et komplott og lurt til å kjøpe 37 gram kokain som skulle gis videre til andre.

- De kan ikke beordre deg til å begå en forbrytelse og så arrestere deg for det. Det er «entrapment», sa Hansen til TV2. 

Hansen mener CIA måtte få ham dømt uten at han kunne vitne og sier de sa han var i fare og ba ham rømme landet. Han mener selv at han ble dømt bare på grunn av manglende oppmøte. Det er dette han nå vil ha omgjort 
- Alt tyder på at han har en god sak. Denne uteblivelsesdommen er avsagt med urette, han fikk ikke en reell mulighet til å møte opp og forsvare seg, sa Hansens norske advokat John Christian Elden til TV2 i september.

Bekymret

Også Hansen selv mener han har en god sak, men han er også bekymret.  

-Jeg er litt bekymret for hva som kan skje med meg. Motstanderne mine i CIA kan finne på hva som helst. Det er manges karrierer som står på spill, mener han. 

Hansen har tre barn i USA som han i dag ikke kan besøke. 

-  Det er derfor jeg gjør dette. For å kunne se barna og barnebarna i øyene, sier han.

Comments