Sandberg om HA-exit: "Jeg opdagede pludselig, at de andre lavede kriminelle ting"


"Efter mere end 16 år i Hells Angels gik det pludselig op for mig, at mange af de andre slet ikke var motorcykelentusiaster, men deciderede kriminelle. Derfor er jeg skiftet til en anden klub for normale Harley-nørder som mig", forklarer Sandberg nu

"Kald mig bare naiv. Alle tegnene var jo tilstede. Selv første gang nogen forsøgte at dræbe mig, tænkte jeg: "Den slags sker jo", men anden gang tænkte jeg: "Hov, hvad var det? Det kunne virke som om, at nogen er ude efter mig? Og der begyndte jeg at få fornemmelsen af, at hele klubben var involveret i noget kriminelt".
Sandberg beklager, at han ikke havde opdaget sammenhængen noget før.

"Det er jo ligesom 'Rent Fup' og 'Scientology' og sådan noget. Man tænker ikke over det, mens man er i det. Jeg tænkte jo bare, at vi levede det frie liv og at vi åbenbart havde ret god adgang til kokain og den slags. Fede fester, ikke? Det slog mig aldrig, at vi ligefrem handlede med det, på en voldsom måde".

Sandberg ryster på hovedet over sin letsindighed, men er glad for, at han er kommet ud af snavset.
"I Bandidos, den nye motorcykelklub jeg har meldt mig ind i, bliver det helt anderledes. Her skal vi bare gå og skrue lidt på cyklerne og køre lange ture, hvor vi taler om livet og den slags. Det er i hvert fald min klare forventning", fortæller han.

Comments