To Bandidos-afdelinger smider vestene


Hele to samlede Bandidosafdelinger i Næstved og Roskilde har smidt rygmærkerne i fællesskab.

Det erfarer Ekstra Bladet fra kilder i miljøet. I alt skal der være tale om godt 20 medlemmer, der har nedlagt rygmærket.

Ifølge flere kilder sker det i sympati med afdelingens præsident, der netop nu er i fængsel. Kilderne fortæller, at afdelingens præsident, Arash Hamedani, gennem længere tid har været på kant med Bandidos' overordnede ledelse i Danmark, kaldet 'Nationalen'.

'Nationalen' har ifølge kilderne suspenderet Næstved-afdelingens præsident.
- Medlemmerne i Næstved-afdelingen ser det som en kniv i ryggen på en forsvarløs mand, at det sker mens han er i fængsel, siger kilderne.
hos Bandidos vil man ikke kommentere sagen.

Interne spændiger
Ekstra Bladet erfarer, at der i en længere periode har været spændinger, hvor også den nu tidligere Næstvedpræsident været på kollionsskurs med andre rockere i klubben. Han er kendt som en voldsom og opfarende person.

Kilder med indsigt i miljøet uddyber, at sagen stikker langt dybere end blot suspenderingen af Arash Hamedani.
- Det handler om hele den måde, som ledelsen kører Bandidos på, vurderer en af kilderne. Af hensyn til egen sikkerhed vil han være anonym.
- Ledelsen er meget egenrådig, lyder vurderingen.
Andre kilder fortæller, hvordan der i forbindelse med, at de to afdelinger lagde rygmærket, blev rundsendt en mail til resten af klubbens afdelinger i Europa, hvor der redegjordes for beslutningen.

Dømt for narko
I april i år blev Hamedani idømt fire års fængsel for sin rolle i en narkoring, hvor han var tiltalt - og siden blev dømt - for 2,5 kilo amfetamin. Ham nægtede sig skyldig.
Sådan beskrev avisen Sjællandske sagen, da Hamedani fik det sidste ord inden dommen:

Bandidos-rockeren Arash Hamedani føler sig forfuglt og chikaneret af politiet. I retten tordnede og nærmest råbte, at politiet er besat af at få ham dømt. Han var stærkt ophidset, da han fik det sidste ord i retten.
-Jeg har ikke gjort noget galt. Det eneste jeg har gjort mig skyldig i, er at misse en aftale. Det er urimelige, usande påstande politiet kommer med. Det viser bare, hvor meget de vil have mig dømt, fordi jeg er højt på strå i Bandidos.

Gennem en årrække har Hamedani ved siden af karrieren som sydsjællandsk toprocker syslet med musik. Han har udgivet flere cd'er med selvproduceret rockmusik.
Og samtidig så han tilsyneladende sig selv som en del af Hollywoods musik og kunstmiljø.

Skulle lave countryplade
-Det var min helt store chance for at arbejde sammen med store Hollywood-stjerner. Endelig fik jeg mit gennembrud og chancen, alle drømmer om.

Læs mere her: Fire års fængsel til Bandidos-boss

Sådan foklarede han ifølge Sjællandske uder narkoretssagen.
-Det hele er ødelagt. Jeg håber, at Hollywood tilgiver, for ellers har jeg ikke nogen muligheder i branchen, sagde Arash Hamedani.

Ifølge Arash Hamedani havde han kontrakt med et amerikansk pladeselskab, der vil udgive en countryplade med rocker-lederen.
Han er desuden blevet involveret som producer og skal lave soundtrack til en amerikansk film. Men der blev sat en effektiv stopper for alle planerne, da Arash Hamedani blev anholdt.

Comments