Jønke har talt med advokat: Nu kommer injuriesagen


Hells Angels-rockeren Jørn Jønke Nielsen gør nu klar til at anlægge en injuriesag mod bedemanden Lars Jensen. (Foto)

Hells Angels-rockeren Jørn Jønke Nielsen gør nu klar til at anlægge en injuriesag mod bedemanden Lars Jensen, der i sin selvbiografi, som udkommer på tirsdag, hævder, at Jønke stod bag en plan om at likvidere ham.
- Hvis man bliver beskyldt for at stå bag mordplaner, så er der to ting at gøre. Enten tilstår man eller også anlægger man en injuriesag. Det kan ikke være mere enkelt, siger Jørn Jønke Nielsen til BT.

Den drabsdømte Hells Angels-rocker siger videre, at han er 'træt af at høre' på Lars Jensen, der tidligere har haft tilknytning til Hells Angels og nu er formand for foreningen 'Forbyd HA'. Jønke er også træt af pressen, herunder BT, der 'agerer mikrofonholdere for sådan en person.'
- Det er selvfølgelig spændende og sælger nogle aviser, men mere er der ikke at sige om det. For mig at se er det endnu en type, som det ikke går særlig godt for i livet og som læner sig op af vores navn - eller brand - og prøver at tjene penge på det. Og det synes jeg ikke, at jeg skal være med til, siger Jønke, der, i forbindelse med den kommende injurie-sag, henviser til, at BT tidligere har tabt en sag i pressenævnet og senere beklaget, da avisen omtalte sagen første gang.
- Så det går jeg også ud fra, at han kommer til, siger Jønke.
Men hvad siger du til, at der nu igen er en person, der tidligere har haft tilknytning til HA, der kommer med nogle ret voldsomme historier?
- Jeg synes, at det er ret væsentligt, at han aldrig har været medlem af klubben. Når man ikke har været medlem af klubben, ved man ikke noget om klubben. Så kender man til lidt småting. Det er et tidligere prøvemedlem, som var på prøve i seks år, da han sad i spjældet. Halvanden måned efter han kom ud af fængslet, blev han smidt ud (af HA, red.).

Men nu har du haft lejlighed til at læse avisen og dermed dele af indholdet?
- Jeg ønsker ikke at udtale mig yderligere om det, da jeg ikke vil gøre noget stort nummer ud af hans bog. Men jeg bryder mig ikke om at prøve at stoppe den bog - for jeg er ikke bange for den. Så jeg synes, at en injuriesag er på sin plads, og jeg tror også, at de fleste vil ryste på hovedet af alt, hvad der kommer fra ham, siger Jønke til BT. 

Lars Jensen tager Jønkes udmelding om en injuriesag med ophøjet ro:
- Jeg er selvfølgelig overrasket over, at Jønke føler sig krænket over teorien om, at han står bag ordren om, at et prøvemedlem af Hells Angels skulle likvidere mig, for jeg troede tværtimod, at han ville blive smigret over det. Normalt har han jo travlt med at prale med at være en pervers lystmorder, siger Lars Jensen og fortsætter:
- Det er ikke nogen hemmelighed, at Jønke har en lille flok advokater, der træder til, hver gang han føler sig trådt over træerne. Men jeg synes da, at han skulle tage at læse bogen, før han turer frem med en injuriesag, siger Lars Jensen, der ikke har yderligere kommentarer, før han har drøftet sagen med sin advokat.

Comments