VIDEO Bandeekspert: Jeg sælger ikke oplysninger

Michael Green afviser at have solgt et dokument, der afslører hemmelig identitet på ung eks-rocker.


I en ny bog bliver talsmand for foreningen Tidligere Bandemedlemmer (TBM), Michael Green, beskyldt for at have solgt et fortroligt politidokument til den tidligere rocker, Lars Jensen.
Men Michael Green selv afviser alle beskyldninger.
- Jeg kender ikke til noget dokument, siger han til DR Nyheder.

Nægter at have bedt om 10.000 kroner

Det hemmelige dokument, som DR Nyheder er i besiddelse af, indeholder navnet på en ung mand, der i efteråret 2012 af Hells Angels angiveligt blev sendt hjem til Lars Jensen for at dræbe ham.
Prisen for dokumentet var ifølge Lars Jensen 10.000 kroner. Et beløb han betalte til foreningen Tidligere Bandemedlemmers konto. Men salget afvises af Michael Green.
- Jeg har ikke ringet til Lars Jensen og sagt, at jeg har noget, han gerne vil have for 10.000 kroner. Det må stå for hans egen regning, siger han til DR Nyheder.

Green: Jeg sælger ikke oplysninger

Forfatteren af bogen, hvor beskyldningerne fremgår, er Lars Jensen selv.
Overfor DR Nyheder har han fremvist sms'er som angiveligt er mellem ham selv, Michael Green og et andet medlem af TBM, hvor de aftaler at sælge det hemmelige politidokument til Lars Jensen.
Lars Jensen har også en mailkorrespondance mellem sig selv og en person med tilknytning til TBM. Samtidig har han beviser for en bankoverførsel til TBM på 10.000 kroner. Men Michael Green afviser overfor DR Nyheder, at en sådan korrespondance skulle have fundet sted.
- Nu sælger jeg ikke oplysninger. Min rolle er at tale for en masse bandefolk, og så hjælpe dem ud af bandemiljøet. Det er ikke at sælge oplysninger. Det er da en kedelig beskyldning, men jeg kan ikke forhindre folk i at beskylde mig for alverdens ting og sager, siger han.

10.000 kroner er donation

Men du er talsmand for TBM, og det er TBM, der modtager de her 10.000 kroner. Hvorfor får I dem?
- Nu er det sådan, at TBM er frivillig forening, der ikke modtager offentlig støtte og tilskud. Vi har brug for penge, så når folk donerer penge er vi jo glade. TBM har ikke solgt nogen oplysninger og vi laver ikke nogen handler med dokumenter. Det er ren og skær donationer, siger Michael Green.

Green: SMS'er er ikke fra mig

Men vi har sms’er, der viser at I beder om 10.000 for det her dokument. Vi har en mail der er sendt fra en med tilknytning til TBM, hvor dokumentet er sendt til Lars Jensen. Og vi har en bankoverførsel til jer på 10.000 kroner. Hvordan forklarer du det?
- Det kan jeg forklare meget let. Du siger, du har nogen sms’er. Det er ikke fra mig eller til mig. Det er ikke min telefon. Jeg aner ikke, hvad nummer det er skrevet fra. Det kan være et taletidskort, han har købt selv, siger Michael Green og fortsætter:
- Indbetalingen til TBMs bankkonto, det står på vores hjemmeside. Og der står en donation, man kan betale. Så jeg skal ikke forklare andet end det. Jeg ved ikke, hvorfor han har betalt.


http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/10/17/202356.htm

Comments