De skal dø i helvede

GULD-ROCKEREN GØR OP MED BROTHAS: Flemming Lønver er i dag helt tæt på rockergruppen Bandidos, som passer på ham

af ANNELISE PEDERSEN
 
Guld-rockeren Flemming Lønver Jørgensen, 45, der siden 17-årsalderen har bevæget sig i rocker-og bandemiljøer på Vestegnen og i København, gør nu op med indvandrer-banden Brothas, som han sidste år var medlem af.

- Det var en fejl. En stor fejl. Hundrede perkere og to danskere. De skal bare brænde op og dø i helvede, siger Flemming Lønver.

Ekstra Bladet kunne i går afsløre, at Flemming Lønver er sigtet for skatteunddragelse for 9,5 millioner kroner samt unddragelse af indbetaling af arbejdsmarkedsbidrag og moms.

Populært sagt har Flemming Lønver - ifølge Skats opfattelse - undladt at opgive en indtægt på 18 millioner kroner i indkomstårene 2006, 2007 og 2008, fremgår det af sigtelserne mod ham.

Selv nægter Flemming Lønver sig skyldig.

- Jeg sad i fængsel i de år.


Hyldet på Facebook

I dag er guld-rockeren, der har arvet et betydeligt millionbeløb efter sin far, ude af Brothas igen.

Men sidste år undlod han ikke at hylde indvandrerbanden på Facebook og stod også frem i bandens tøj.

' Brothas For Life', skrev Flemming Lønver bl. a. på sin Facebook-profil.

- Hvorfor gik du ind i Brothas? - Skal jeg være helt ærlig.

Jeg ved det faktisk ikke. Jeg kan ikke huske, hvad der gjorde det, siger Flemming Lønver.

- Hvad har de gjort, siden du i dag mener det? - Det kan jeg ikke udtale mig om.

- Har de presset penge af dig? - Hør efter, hvad jeg siger, ellers kan jeg ikke snakke med dig. Jeg er ikke interesseret i at blive skudt efter, fordi jeg kommer med en dum udtalelse.

Solgte biler
Flemming Lønver startede i rocker-miljøet i Red and White, en support-gruppe til Hells Angels. Og han har siden bevæget sig i miljøet - samtidig med, at han har investeret i ejendomme, solgt biler, havemøbler og andre mærkevarer, ligesom han har lånt penge ud.

- Hvorfor er du kommet ind i rocker-miljøet? - Det hele startede, da jeg var omkring 17 år, hvor jeg var tilknyttet Red and White.

Og når man først er inde i det miljø, så kan det være meget svært at komme ud igen, hvad enten man har lyst eller ej.

- Min største fejltagelse er, at jeg blev medlem af Brothas.

Da jeg valgte at stoppe, var jeg på gaden i to og en halv måned.

- Det forlyder, at du er prøvemedlem hos Bandidos? - Det er ikke korrekt, men jeg vidste, at du ville spørge.

Men jeg er ikke startet i Bandidos.

Jeg er hverken prøvemedlem eller hangaround.

Men Bandidos passer på mig, og jeg passer på Bandidos.

Men jeg er ikke medlem - Du har fortalt, at du er blevet kidnappet. Hvorfor? - Det er ikke noget, der er meldt. Men herude på Vestegnen tror mange mennesker, at jeg er meget rig, fordi jeg har arvet mange penge fra min far. Jeg har haft en stor formue, og rygtet herude går, at jeg er meget velhavende.

Mere kan jeg ikke sige om kidnapningen.

Fakta: BROTHAS

Brothas er en københavnsk indvandrer-gadebande med rod i Mjølnerparken på Nørrebro.

De er kendt for at stå bag hash-salg og indbrud i bebyggelsen, hvor de også patruljerer med vagthold - ligesom de er kendt for afpresning, våbenbesiddelse og en række alvorlige skudepisoder.

Senest har de gjort sig bemærket 23. oktober, da 12 bande-relaterede mænd blev anholdt uden for Retten i Glostrup, hvor 13 mænd med tilknytning til Brothas sad på anklagebænken, tiltalt for våbenbesiddelse.

Inde i retsbygningen måtte politimænd nedlægge og bære halvdelen af de tiltalte bandemedlemmer ud af retssalen efter et masseslagsmål.

De 13 mænd med tilknytning til Brothas er nu blevet idømt fængsel i en sag om tre oversavede haglgeværer og nogen ammunition, der var gravet ned ved Gladsaxe Kirkegård.

Comments