Provmedlem i Bandidos hotade med HA



Flera vittnen styrker

25-åringen medger i förhör att han är provmedlem i Bandidos men nämner Hells Angels i hoten. Även andra vittnen uppger att det är Hells Angels som 25-åringen talat om. Vilket är viktig information som väckt mycket missnöje enligt Andreas Olssons klient.

www.expressen.se/gt/missnojet-han-hotade-med-fel-mc-klubb/

GÖTEBORG. Thomas Efraimsson hann aldrig tänka. Rent reflexmässigt hängde han sig fast i smitarens bildörr när denne i hög fart körde ut från bensinstationen på Hisingen.
Thomas hängde kvar med fara för livet och slängde sig sedan in i bilen för att få stopp på den.
Han slogs med föraren och lyckades till sist, efter 500 meter, peta in parkeringsläget i automatlådan.
- Då sa smitaren, vet du inte vem jag är, jag är med i Bandidos, du skall passa dig, berättar Thomas Efraimsson om skräckfärden för GT.

I bilen, en svart BMW hittade polisen två Bandidosvästar (Prospects) och några supporttröjor från det kriminella mc-gänget samt en skyddsväst och några knivar.
Mannen som försökte smita från dieselnotan på 971 kronor i OK/Q8-stationen den 20 maj i år greps på platsen av polisen och Thomas som då var så uppskruvad och skärrad över vad han varit med om insåg vad han gjort.
- Det var en ren reflex att jag hängde mig kvar när han körde ut från bensinstationen, i dag tror jag inte jag gjort om det, säger Thomas Efraimsson.
- Mina anhöriga var också efteråt upprörda över att jag utsatt mig för livsfara.
- Och jag drömde ju om det efteråt i mer än en månad.

Körde på Inlandsgatan

Thomas stod först på framdörrens tröskel och höll sig fast i dörrstolpen medan Bandidosmannen i hög fart körde ut på Inlandsgatan på Hisingen i Göteborg.
Sedan slängde han sig i kupén och där började ett regelrätt slagsmål med Thomas liggande över föraren.
Färden slutade först efter drygt 500 meter sedan Thomas fått tag i ratten och vridit till den så att farten bromsades upp och han lyckades få in automatväxeln i parkeringsläge.
- Vi fortsatte att slåss där i framsätet och jag såg att han sträckte sig efter något, växelväljaren trodde jag, men det visade sig vara en morakniv, fortsätter Thomas.
Thomas fick då hjälp av en annan kund som blivit vittne till smitningen och följt efter. Denne lyckades hjälpa Thomas att hålla kvar 25-åringen i förarsätet tills polisen kom.
Det har nu gått nästan sex månader sedan den dramatiska händelsen.
- Men jag minns ju det som i går.
I förundersökningen står att läsa att den 25-årige mannen inte uppgett att han tillhörde Bandidos till en början. Att han skrikit att det var Hells Angels som Thomas Efraimsson skulle passa sig för. Men när polisen sedan frågar honom om varför han har Bandidosvästar i bilen erkänner mannen att han är provmedlem i Bandidos, inte i Hells Angels.

Comments