Sandberg i duel

Bandidos-rockeren Brian Sandberg - også kendt som Gucci-rockeren på grund af sin smag for dyrt tøj og smykker - var i dag på besøg på Ekstra Bladets redaktion på Rådhuspladsen i København.
FØLG MED HEROVER PÅ DIREKTE TV

En række politikere, herunder Trine Bramsen, har længe kørt en kampagne mod rockeres ret til at udgive bøger. Det samme har politiet, der mener, at rockere bliver glorificerede.
Ingen har dog hidtil villet møde rockerne i en debat. I dag valgte weekendavisens topanmelder Lars bukdahl at gå i klinch med gucci-rockeren, hvis seneste bog han har givet en sønderlemmende kritik.
Bukdahl gav 'Exit Hells Angels' det glatte lag, da han i januar anmeldte rockerbogen.
 
Bogens hovedperson, Brian Sandberg, fik ligeledes mulighed for at give svar på tiltale, da anmelderen og guccirockeren tørnede sammen i debatprogrammet Frontalt på ekstrabladet.dk.

Det sker i dag kl. 11 på eb.dk.

Emnet lød, om rockere og bandefolk skal have taletid i medierne og ret til at udgive bøger.
- Disse mennesker vinder ikke ved nærmere bekendtskab, de fascinerer heller ikke, og de keder langt mere end de frastøder, sølle, afstumpede og sentimentale som de er.
Sådan lød det i Bukdahls indledning til anmeldelsen, hvor han gjorde rede for, at han inden for det seneste år havde anmeldt tre rockerbøger.
- Forhåbentlig er det min sidste, lød det videre inden, han gik over til at sable både forfatteren til bogen, Søren Baastrup, og Brian Sandberg ned til sokkeholderne.

Sandbergs beskrivelse af sin exit fra Hells Angels beskrives som pigefnidder. Forfatteren udskældes for at at have solgt ud af sin journalistiske integritet og eklatant mangel på kritik over for kilderne.
Ud over litteraturanmelder på Weekendavisen er Lars Bukdahl digter med en lang række udgivelser bag sig.

Anmelderen har aldrig været bleg for at kaste sig ud i verbale infights i forbindelse med sine anmeldelser. I flere kultursektioner i landets aviser omtales han som 'frygtet' og hans pen som 'sadistisk'.

Tidligere har han blandt andet lagt sig ud med forfatteren Ib Michael.
- Jeg lover dig tørre tæsk, når jeg kommer hjem, og jeg mener det i så konkret forstand, at du burde politanmelde mig.

Sådan skrev Ib Michael på sin blog i 2011 efter at hans dengang nyudgivede bog havde få særdeles skidt anmeldelse af Bukdahl.

Siden uddybede Ib Michael:
- Over alle fatwaer svæver Stor-Muftien af Weekendavisen. I 21 samfulde år har han hånet, sparket, spyttet, frådet. Jeg har aldrig brokket mig i al den tid, og hvis jeg får behov for at gøre det igen, vil jeg foretrække Piratbugten, hvor vi kunne gå planken ud på det gode skib 'Hispaniola', hver med sin huggert.
- Kære Ib Michael. Okay, jeg er en idiot, og du er en nar, men bortset fra det:. Jeg kunne ikke finde på at true med retssag, nok er jeg en idiot, men jeg er ikke en nar.
Sådan svarede Bukdahl på truslerne.

http://ekstrabladet.dk/112/article2227023.ece

Comments