Nabo til skuddrama: Vildt skræmmende

En køretur udviklede sig sent i aftes til et mareridt for tre unge mænd, da de kort før midnat blev beskudt, mens de sad i en bil i Herlev.

En 21-årig mand blev ramt i kroppen, men formåede alligevel at flygte sammen med de to uskadte venner. Flugten holdt dog ikke længe, da den 21-årige faldt om på et stisystem.
- Jeg var lige gået udenfor over til en anden boligblok. Jeg går 200 meter fra mit hjem, og så hørte jeg et knald, siger en kvindelig nabo til Ekstra Bladet.

Tililende naboer kom den 21-årige til hjælp på stisystemet og tilkaldte hjælp.
- Jeg så ikke selv den sårede person, for jeg var ikke sikker på, hvad der var sket. Man hører jo ikke skud hver dag. Jeg kan huske, jeg tænkte, det nok bare var fyrværkeri, siger den kvindelige nabo.

Vildt skræmmende
- Ti minutter efter hørte jeg politi og ambulancer. Hvis jeg var gået hjemmefra et minut senere havde jeg stået midt i det, for det skete 10 meter fra mit hjem.
- Det er vildt skræmmende og meget uvirkeligt, siger naboen, som ikke ønsker sit navn frem.

Ubehandlet webpix 

112 9 timer siden Se også: TV: Naboer ydede førstehjælp til skudoffer

Den 21-årige har i nat været på operationsbordet, og hans tilstand er nu ifølge politiet stabiliseret.
- Vi blev holdt vågne ret længe i nat, fordi politiet ville afhøre hele opgangen, og de gav ikke op lige med det samme, men blev ved og ved med at banke på dørene, så det kunne jeg høre indtil jeg faldt i søvn, siger naboen.

Skud gennem vindue
Ekstra Bladets mand på stedet kunne i nat fortælle, at der holdt en bil, hvor førervinduet var smadret. Der lå også flere patronhylstre på jorden. Efterforskningsleder Hans Chr. Tonnesen kan dog ikke oplyse, hvor mange skud, der er affyret.

(Foto: Kenneth Meyer) 
 (Foto: Kenneth Meyer)

- Men vi formoder, at der er blevet brugt pistol. Vi har intet på gerningsmændene, så vi vil meget gerne høre fra folk i området, som måske har nogle iagttagelser, siger efterforskningslederen til Ekstra Bladet.

Comments