Polis gjorde en gryningsräd i onsdags morse mot mc-klubben Hells Angels lokal norr om Uppsala.

Polisen slog på onsdagen till i en gryningsräd mot Hells Angels klubblokal i Uppsala, enligt uppgifter till Expressen.
Expressen erfar att polisen har beslagtagit ett avsågat hagelgevär, dopingmedel, misstänkt kokain, stöldgods och svartsprit.
Enligt polisens hemsida greps sex personer i anslutning tillslaget. En sjunde person ska också ha gripits och anhållits senare under onsdagskvällen, enligt Unt.se.

Det var under den tidiga onsdagsmorgonen som polisen slog till i en räd mot mc-klubbens lokal norr om Uppsala.

Sex personer greps vid tillslaget - och anhölls senare - och flera beslag gjordes. Däribland ett avsågat hagelgevär, dopingmedel och misstänkt stöldgods, erfar Expressen. Det ska även ha hittats misstänkt narkotika (kokain) och ett antal liter med svartsprit.

Marcus Svensson, vakthavande befäl vid polisen i Uppsala, bekräftar att ett tillslag mot Hells Angels lokal genomförts under onsdagen:

– Det skedde tidigare imorse. Vi har två frihetsberövade där just nu.
Senare skrev polisen på sin sajt att sex personer frihetsberövats.

Marcus Svensson ville under onsdagsmorgonen inte kommentera vilka beslag som gjorts.

– Det är ingenting jag kan säga just nu, utan jag får hänvisa till polisens presstalesmän.
Senare bekräftade polisen Expressens uppgifter om beslag av misstänkt stöldgods, beslag av vapen och dopningsmedel.

På vilket sätt är de gripna personerna misstänkta?
– De är misstänkta för brott. Jag kan inte säga mer än så just nu, sa Marcus Svensson på onsdagsmorgonen till Expressen. Jag leder inte förundersökningen, så jag vet inte vad jag kan eller inte kan säga.

Är de anhållna?
– De är gripna, ännu icke hörda.

Comments