Eks-rocker: Bange for mine knæ bliver knust

- Jeg frygter for mit eget og min families liv. Og hvor meget tortur... Eller jeg ender i kørestol resten af mit liv, fordi begge mine knæ er blevet knust.


Sådan siger en anonym eks-rocker, der for nogle år siden stoppede i det kriminelle miljø, fordi det blev for vildt for ham. Ekstra Bladet har mødt den tidligere rocker et sted i Danmark, men han er i dag gået under jorden i udlandet. Han tror nemlig ikke på, at han kan gemme sig i Danmark.
- Jeg har selv været med til at finde og straffe folk. Jeg ved, at det ikke er særligt svært.


I dag er der kommet endnu flere rockergrupper og bander og konflikterne mellem grupperne ændrer sig hele tiden. Det gør miljøet mere råt, og flere vil væk, fortæller talsmand for Tidligere bandemedlemmer (TBM), Michael Green.
-Når konflikterne blusser op, så bliver miljøet mere råt. Så er der flere, der vil ud, og bliver smidt ud, fordi de ikke kan eller vil deltage i konflikterne. Miljøet er generelt blevet mere råt de senere år, og der er flere opgør udenfor og indenfor grupperne og banderne. Det kan vi også se i vores forening, hvor flere søger ind, fordi de er røget ud, siger han.


Se video her: http://ekstrabladet.dk/112/eks-rocker-bange-for-mine-knae-bliver-knust/6178065

Comments