Flere skud affyret mod hus

Nu er den gal igen i Næstved. Natten til tirsdag fik Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi en anmeldelse om et skyderi på Kildemarksvej i Næstved. Præcis samme sted, som hvor to personer i søndags blev såret af skud.


Det bekræfter vagtchef hos Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi over for Ekstra Bladet.
- Der er affyret 5-6 skud mod et hus på Kildemarksvej. Mere kan jeg ikke sige lige nu, siger vagtchef Henrik Carlsen til Ekstra Bladet.


Flere af skuddene er gået gennem ruden på huset (Foto: Per Rasmussen)
Flere af skuddene er gået gennem ruden på huset (Foto: Per Rasmussen)


Ifølge politiet er ingen umiddelbart blevet ramt af skuddene, der er affyret omkring klokken 03.00 i nat. Han ønsker dog ikke at forholde sig til, om de har relation til de seneste ugers bandekonflikt i byen.


Politiet har siden skyderiet afspærret området, men kort efter 06.30 er den igen ophævet.


Præget af skud
For præcis to døgn siden blev en 19-årig og en 20-årig mand indlagt med skudsår, efter de natten til søndag blev ramt af skud ved Kildemarksvej 30 i Næstved. Begge er uden for livsfare.


I en baggård til ejendommen Kildemarksvej 30 lige nord for banegården i Næstved blev der ifølge vidner, som Ekstra Bladet har talt med, affyret fire til fem skud.
- Jeg hørte først to-tre høje knald lige efter hinanden og vender mig så om. Lejligheden, jeg bor i, er sådan omkranset af glas sådan hele vejen rundt. Og da jeg så har vendt mig om, ser jeg to lysglimt fra pistolen, der bliver affyret et par gange mere, harn en 22-årige mand tidligere fortalt til Ekstra Bladet oom weekendens skyderi.


Han ønsker ikke sit navn frem og har i øvrigt ikke noget med beboerne og de sårede at gøre.
Desuden bliver søndagens skyderi også kædet sammen med en skudepisode på Parkvej i Næstved natten til fredag i sidste uge.
Her blev en 30-årig mand, der også har relationer til rocker- og bandemiljøet, ramt af flere skud. Han er dog uden for livsfare.

Comments