– Det er veldig leit om jeg har likt det. Jeg vil ikke assosieres med denne type virksomhet



Lilleøkseth er svært lei seg for hendelsen, som hun mener må bero på en feil.  – Jeg klarer ikke å huske at jeg har likt dette bildet. Jeg skroller på Facebook på telefonen, og må ha kommet borti med tommelen, sier ordføreren til Hamar Arbeiderblad.  

– Det er veldig leit om jeg har likt det. Jeg vil ikke assosieres med denne type virksomhet, sier Lilleøkseth. tar avstand  Hun forklarer at hun ble kjent med det nyopptatte Hells Angels-medlemmet i 2012, da han var personlig trener på treningssenteret Lilleøkseth bruker. Men Lilleøkseth var ikke kjent med vedkommendes tilhørighet til MC-klubben, som holder til på Bergshøgda i Ringsaker.  

– At han har en assosiasjon til Hells Angels, er jeg ukjent med. Hells Angels er så langt unna de verdier og normer jeg mener samfunnet skal inneholde, sier ordføreren, som vil fjerne både den virtuelle tommelen og den aktuelle personen fra vennelista.  I tillegg har hun publisert en forklaring på sin egen Facebook-side.

Har møtt lensmannen  

– Jeg vil rydde opp i en stygg sak, og takker for at jeg har blitt gjort oppmerksom på bildet. Jeg er veldig tydelig på at jeg sterkt tar avstand fra Hells Angels, sier Lilleøkseth.  Hun har grunnet hendelsen vært i kontakt med lensmann Jan Kampenhøy i Løten, for å få råd til hvordan hun kan få bedre kontroll på Facebook-vennene.  

– Jeg har hatt kontakt med lensmannen i Løten for å undersøke hvilke muligheter det finnes innenfor lovverket for å unngå personer tilknyttet kriminelle organisasjoner på vennelista, sier Lilleøkseth. omstridt mc-gjeng  Hells Angels på Bergshøgda har bakgrunn i Screwdrivers MC som ble etablert i 1985. I 1999 ble klubben tatt opp som fullverdig medlem i Hells Angels.  

Politiet har flere ganger gått til aksjon mot lokalene i Furnes, og flere medlemmer av klubben ble dømt etter bomben mot Bandidos-hovedkvarteret i Drammen i 1997.  Begge de to mistenkte i voldssaken mot HamKam-spiller Franck Semou har i avhør med politiet forklart at de var innom MC-klubben i slutten av september. 46-åringen, som er medlem av Hells Angels, har forklart at han ankom lokalene 30. september, samme dag som Semou ble overfalt utenfor Briskeby. 

Da var han etter egen forklaring med på en fest for å feire et nyinnsatt medlem.  Hamar Arbeiderblad har forsøkt å komme i kontakt med personen på bildet Lilleøkseth likte, uten hell.  

Comments