«Enten måtte jeg finne hasjen selv, eller få Eirik til å aksjonere»

OSLO TINGRETT (VG) Politioverbetjent Eirik Jensen er den andre personen Gjermund Cappelen kontakter etter at 109 kilo hasj er borte fra narkotikalageret.


Ved å spane på Gjermund Cappelen og hans medhjelpere i hasjligaen avdekket politiet ett av narkotikalagrene på Oslos vestkant. Natt til 18. desember 2013 fjernet politispanerne 109 kilo hasj fra garasjen for å utløse kommunikasjon.


Cappelen tror det er en navngitt person som har stjålet hasj fra ham og har ikke mistanke om at politiet kan stå bak innbruddet. Han kontakter Eirik Jensen og de møtes senere samme dag.


DIREKTE: Få siste oppdatering fra rettssaken her.


– Jeg fortalte ham at det hadde blitt borte rundt 100 kilo. Jeg lurte på om han hadde hørt noe og hva han tenkte om det. Jeg fortalte at det kunne være en kar jeg hadde vært litt på kanten med som hadde gjort innbrudd, forteller Gjermund Cappelen i retten.
– Hvordan responderte Jensen, spør Alfheim.
– Han skulle sjekke litt selv om noen hadde hørt noe. Vi ble enige om å forsøke å finne ut av det og sjekke litt rundt. Det viktigste var at det ikke var politiet, sier Cappelen.


Når Erik Jensen forklarte seg om møtet i retten, opplyste han at Gjermund Cappelen sa at det var en kamerat som hadde opplevd hasjtyveriet.


Les også: Jensen meldte ikke fra om forsvunnet hasjparti


Norway - VG.
Link: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/rettssaken-mot-eirik-jensen/enten-maatte-jeg-finne-hasjen-selv-eller-faa-eirik-til-aa-aksjonere/a/23918181/


Comments