Så truet er Guldfuglen fra Bandidos

René Vestergaard er ikke i tvivl om, at Bandidos vil slå ham ihjel, og ifølge politiet er der en reel trussel mod deres guldfugl.

René Vestergaard, som i 2014 forlod Bandidos og gik til politiet, tvivler ikke et sekund på, at der er Bandidosmedlemmer, der vil slå ham ihjel.
- Det er der mange, der vil. Det har ramt dem hårdt, det, jeg har gjort, siger han i 'Station 2', som sendes klokken 20:50 torsdag aften.


Ifølge Ekstra Bladet er det i et retsmøde kommet frem, at en Bandidosrocker har udtalt en dødstrussel mod René, og en kilde med kendskab til Bandidosmiljøet, som TV 2 har talt med, har forklaret, at et højtstående Bandidosmedlem har sagt følgende:
- Når jeg får fat i René, gør jeg sådan her (formede hånd som pistol, red.), jeg tager gerne 16 år. Det var i september 2014, at René Vestergaard ringede til politiet og fortalte, at han var klar til at fortælle alt og vidne mod Bandidosmedlemmerne.

Død rocker gravet op som hævn

Der er ingen tvivl om, at det kan være farligt at fortælle politiet, hvad der foregår i Bandidos.
René Vestergaard er den første guldfugl, der har lagt alle Bandidos-kortene på bordet hos politiet og i retten, men en anden Bandidosrocker har før talt hemmeligt til politiet, og det blev han straffet for efter sin død.

I maj 2003 døde den kræftsyge Bandidosrocker Nils Petter Danvold, som gik under kaldenavnet Niller. Efter rockerens død kom det frem, at han havde fortalt politiet, hvem der dræbte en uskyldig mand under et bankrøveri.

I november 2003 - et halvt år efter sin død - blev hans lig gravet op på Assistens Kirkegård i København. Ukendte gerningsmænd fjernede hans Bandidosvest, som han var blevet begravet med.

Usikker fremtid

Det er politiet, der står for René Vestergaards sikkerhed. Han ved kun meget lidt om sin fremtid. Det her er, hvad han har fortalt:
- Jeg skal leve et sted mellem Nordpolen og Sydpolen. Om det regner eller sner, det ved jeg ikke. Og det er uden kontakt til familie eller noget.
Hvordan har du det med det?
- Jeg er rimelig afklaret med det. Det er jeg.

Bandidos: Direkte latterligt, han tror, nogen vil slå ham ihjel

Bandidos har i en skriftlig kommentar til TV 2 skrevet, at det er direkte latterligt, at René Vestergaard tror, at nogen fra Bandidos vil slå ham ihjel.

Comments