Patchjumpers & internet bikers

TBM is de afkorting van Tidligere Bandemedlemmer. (Vrij vertaald als Voormalige bendeleden) is een groep uit Scandinavie. Een grote groep mensen met een verleden. Mensen die een nieuwe start willen maken.


Ze hebben zich verenigd in TBM.  De aanspreek persoon (spokesman) is Michael Green, afkomstig uit het circuit. Hij schrijft en praat vaak over bestaande groepen, uit de motorwereld en van buiten de motorwereld. Ik kwam een treffend stuk tegen, heb gevraagd of ik een vertaling mocht publiceren.

Dat mocht. Het gaat over patchjumpers. En Old School respect. En over Bad Standing, internet bikers en… afijn lees deze vertaling maar. Ben je een tikkie Old School dan zul je hier achter staan.

Michael Green:
Gedurende mijn tijd als Spokesman voor TBM Scandinavie, sinds we begonnen met TBM in 2009, heb ik een enorm verschil opgemerkt tussen de oude broederschappen en de nieuwe broederschappen ik de MC wereld. Ik kan niet zeggen dat wat ik in de laatste 9 jaar heb gezien goed was. We weten allemaal dat mensen en zaken veranderen als de tijd verstrijkt en dat er ook een hoop dingen in de echte wereld van echte Bikers en Broederschap veranderd zijn. In mijn tijd als spokesman bij TBM heb ik met veel outlaw bikers over de hele wereld gesproken. Mensen van bekende clubs. Zowel van de oude generatie als van de nieuwe generatie. Helaas zie ik enorme verschillen tussen Old School en New School.

Michael Green.
De generaties van Old School bikers waren erop voorbereid om met hard werk hun patch te verdienen. Ze moesten zich volledig inzetten om geaccepteerd te worden door hun toekomstige broeders. Nee, ze kregen hun patch niet even per post toegestuurd. Ze kregen hem zeker niet cadeau.

Ze moesten verdomd hard werken om het respect te verdienen om de colours van de broederschap waar ze deel van wilden uitmaken te verdienen. Ik ben een enorme fan van Old School bikers en broederschap. Zij hebben het traject gelopen en zo de patches en het bijkomende respect verdiend. Ze respecteren de Originele Biker Regels en wetten. Als je eruit gaat in Bad standing dan is dat blijvend Bad standing. De echte Bikers die in Bad standing een club verlaten hebben zie je hun voormalige club, broeders en broederschap, regels en wetten nog steeds respecteren. Een Old School biker zul je niet zien opduiken bij een andere club, het zijn geen patch jumpers. Maar helaas zien we in deze tijd, met de nieuwe generatie bikers bakken problemen tussen veel MC’s wereldwijd. En voor wat?

Problemen, vaak veroorzaakt door onwetende patch jumpers en stoere internet bikers.  Veel problemen tussen clubs waren nooit een probleem geworden als iedereen zich aan één eenvoudige regel had gehouden. GEEN PATCH JUMPERS OF INTERNET BIKERS IN ONZE CLUB! Ik sluit dit stuk, dat bedoeld is voor alle goede broeders en vrienden van alle MC’s die in onze TBM groep staan. Ga samenwerken in plaats van elkaar tegen te werken. En begin daarmee door patch jumpers en internet bikers te weigeren.

 L&R


 M.Green
Spokesperson, TBM Scandinavie


De boodschap van TBM’s Michael Green is duidelijk en helder. Als je de regels en ongeschreven wetten niet kent heb je niets te zoeken binnen een MC. Wil je de moeite niet nemen om ze te leren kennen, ga dan een andere hobby zoeken. Hangt je broederschap er van af of je wel of geen patch op je rug krijgt, blijf dan weg bij een MC. Zat hartstikke leuke tourclubs, merkenclubs, vriendenverenigingen en sleutelclubs waar je voor een paar euro ook leuk kunt rijden. En waar je kunt komen en gaan wanneer je wilt.

Iemand met Bad standing is iemand met een dik probleem. Dat probleem neemt hij mee naar zijn volgende club waar hij het kado zal doen aan de mensen die hij daar ontmoet. Zou jij iemand zijn problemen kado willen hebben?


Dutch Bikers - Netherlands


Robert Hageman
Bad is Bad, will never get better. 

Comments